Grupa IV- Biedronki

STANDARDY DLA DZIECKA 3 – LETNIEGO

by biedronki on Wrzesień 22, 2012


 

1.      Ogólna sprawność ruchowa

  • Rzuca piłką z nad głowy
  • Schodzi ze schodów stawiając nogi naprzemiennie
  • Podskakuje na jednej nodze
  • Chwyta piłkę
  • Potrafi wykonać kilka żabek

2.      Samodzielność

  • Zdejmuje samodzielnie rozpiętą kurtkę
  • Rozbiera się z podkoszulka i ubiera go
  • Wkłada pantofle i buty
  • Myje ręce i wyciera je

3.      Dojrzałość społeczna

  • Bawi się chętnie z rówieśnikami
  • Potrafi bawić się samodzielnie dłuższy czas
  • Wyraża życzenia w formie ,,ja,,
  • Przestrzega reguł zabawy- raz ty, raz ja
  • Uczestniczy w zabawie grupowej
  • Zna imiona kolegów
  • Stale domaga się uwagi ze strony dorosłych

4.      Sprawność manualna

  • Nawleka korale na sznurek
  • Drze papier przeciwnym ruchem rąk
  • Bazgrze z własnej inicjatywy
  • Rysuje kreskę, szyny, krzyżyk
  • Rysuje zamknięte koło
  • Rysuje głowonogi
  • Buduje most z 3 klocków
  • Buduje wieżę z 4 i więcej klocków
  • Formuje wałek z plasteliny, placuszek, kulkę

5.      Posługiwanie się mową

  • Rozróżnia i nazywa kolory podstawowe
  • Słucha krótkich opowiadań
  • Wykonuje trzy następujące po sobie polecenia
  • Rozumie niektóre przymiotniki np. zimny, duży…
  • Wypowiada swoje imię mówiąc o sobie
  • Używa zaimków ,,ja, moje , twoje,,
  • Używa liczby mnogiej
  • Zadaje wiele pytań
  • Potrafi zapamiętać proste wierszyki
  • Wypowiada trzywyrazowe zdania w mowie dziecięcej
  • Opisuje ostatnie wydarzenia

6.      Czynności konstrukcyjne

  • Układa piramidki
  • Buduje pociąg z 5 klocków wg wzoru
  • Układa krążki wg wielkości

7.      Obszar edukacji matematycznej

  • Posługuje się określeniami odnoszącymi się do kierunków w przestrzeni (na, pod, za, przed)
  • Klasyfikuje przedmioty ze względu na ich wspólną cechę: przeznaczenie, wielkość, kolor
  • Stosuje określenia w zabawach manipulacyjnych: duży – mały, długi – krótki
  • Porównuje liczebność zbiorów i stosuje określenia: dużo, mało, tyle samo (porównywanie odbywa się „na oko”)
  • Posługuje się liczebnikami 1 i 2
  • Potrafi przeliczać w obrębie kilku liczebników (3 – 5)

Comments are closed.