Grupa IV- Biedronki

ZADANIA NA CZERWIEC

by biedronki on Czerwiec 2, 2013

  1. 1.    Hej, na krakowskim rynku
  • kształtowanie uczuć patriotycznych – budzenie zainteresowania  przeszłością rodzinnego miasta,
  •  wzbogacenie dzieci  w wiedzę dotyczącą Krakowa i jego najbliższej okolicy,
  • poznanie zabytków miasta,
  • poznanie legend związanych z Krakowem,
  • zaznajomienie z folklorem regionu (strój, język, muzyka),
  • wzbogacenie słownictwa o wyrazy związane z kulturą, sztuką, folklorem i tradycją miasta,
  • poznanie symboli Krakowa,
  • wyrabianie pomysłowości i pobudzanie wyobraźni twórczej.

 

  1. 2.      Z końca świata czy zza ściany, to przyjaciel nasz kochany
  • Stwarzanie okazji do dostrzegania odmienności i autonomii drugiego człowieka;
  • Budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci przez recytowanie wierszy i czytanie opowiadań;
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy oraz ćwiczenia organizowane i spontaniczne.
  1. 3.      Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści
  • Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;
  • Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego – egzotycznego;
  • Ćwiczenia ortofoniczne rozwijające mięśnie narządów mowy;
  • Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym;
  • Wspieranie samodzielnych twórczych działań dzieci
  1. 4.      Góry, morze, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
  • Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samodzielne;
  • Dostarczenie dzieciom wiedzy o przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów;
  • Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań;
  • Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji.

Comments are closed.